Clădirea cu o geometrie complexă, derivată din dintr-un sistem de terase trepte şi platforme care modelează relieful natural, este amplasată cu axa longitudinală paralelă cu cele două artere de acces şi se percepe ca un volum cu dominantă orizontală, ce oferă faţade de egală importanţă pe ambele laturi. Dinspre Calea Bucureşti desfăşurarea parcului, susţine perspectiva ascendentă către teatru, ansamblul citindu-se ca o succesiune gradată a orizontalelor : platforme şi amenajări, volumul propriu zis al foaierelor şi anexelor, volumul sălii şi turnului scenei. Diferenţiera spaţială interioară se exprimă pe faţade printr-o ritmare armonioasă a anvelopantei vitrate – de la spaţiul intim al accesului la marea vitrină către parc. Riflajul euritmic al sălii şi turnului scenei, ce se regaseşte în tratarea pereţilor laterali corespunzând anexelor, unifică volumul. Masivitatea compoziţiei este evitată prin cele două fante de lumină ce mărginesc orizontal pereţii plini modelaţi, ce par astfel să plutească peste terasele inconjurătoare. Monotonia cornişei orizontale e dinamizată prin schimbările de direcţie şi prin vitrajul aproape continuu ce o subliniază.
În interior dispunerea asimetrică a foaierelor,compuse pe o tramă hexagonală ,este susţinută de tratarea diferenţiată cu denivelări şi supante şi urmareşte traseul organic al circulaţiei pietonale.
Sala, cu o volumetrie spectaculoasă a plafonului , acuzând spaţial forma centrată a amfiteatrului continuu, are accesul la cota scenei asigurând o comunicare perfectă cu spaţiul de joc .
Acesta a fost proiectat astfel încât să permită cele trei tipuri clasice de amenajare scenică italian, elisabetan şi arenă.
Anexele scenei- pe tramă rectangulară- ocupă un corp compact, de dimensiuni considerabile. Spaţiul de repetiţii este folosit în prezent, în conformitate cu intenţia iniţială a autorului. ca sală experimentală.